استراتژی ها اهداف بلند مدتی هستند که راه کلی را به مرکز نشان میدهند و یک سازمان یا واحد باید در آن مسیر حرکت کند.
اهداف عینی، یکی از مراحل برنامهریزی استراتژیک است که برنامه را وارد مرحله اجرا میکند بدین ترتیب که تا مرحله تدوین استراتژیها عمدتاً نگاه سازمان یا واحد بیشتر به اثربخشی و مطلوبها گرایش دارد. اما در مرحله بعدی باید این مطلوبها جنبه عینی پیدا کرده تا بتواند به مرحله اجرا گذاشته شود.
در ارتباط با مرکز تحقیقات ایمپلنت های دندانی، استراتژیهای زیادی بررسی شد و بر اساس شاخص های مشخص ارزشگذاری شدند که از فرمولACCEPT بهره برداری شد
A attainability
C cost
C complication
E effectiveness
P popularity
T timing
استراتژیهای زیر مورد تصویب قرار گرفت.
استراتژی ها و موقعیت آنها
S1 (SO )- توسعه فنآوری اطلاعاتی و ارتباطی ICT
S2 (WO )- استقرار نظام اولویت بندی تحقیقات در حوزه ایمپلنتهای دندانی
S3 (WO )- ایجاد زمینه های همکاری با مراکز معتبر ملی و بین المللی در زمینه ایمپلنتهای دندانی
S4 WO))- جذب منابع مالی
S5-(SO) توانمندسازی محققین در زمینه تحقیقات ایمپلنتهای دندانی
S6 (SO (- ایجاد کلینیک RCT ایمپلنتهای دندانی
S7 WO))- ساماندهی مدیریت منابع انسانی مرکز