شرح وظایف رئیس امور مالی
· کسب خط مشی و دستور العمل های لازم از معاونت اداری و مالی
· نظارت بر وظایف کارکنان تحت سرپرستی
· صدور دستورهای لازم و راهنمایی به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدهای تحت سرپرستی
· ارجاع مکاتبات و مراسلات به کارکنان تحت سرپرستی
· تهیه و تنظیم گزارش و آمارهای مربوطه برای مقام مافوق
· اجرای صحیح مقررات وآیین نامه هاو دستورالعمل ها و مصوبات مربوطه
· نظارت بر قراردادها جهت مطابقت با قوانین مالی ومعاملاتی دانشگاه
· نظارت در زمینه صدور وثبت اسناد مالی ، تهیه مغایرات بانکی
· نظارت بر تهیه لیست ها، وصول و ارسال به موقع درآمدها ، سیاهه ریز کسور قابل انتقال و غیر قابل انتقال به خزانه
· نظارت برحسن انجام مراحل تشخیص ، تعهد و تسجیل و صحت مراحل سه گانه مزبوربر اساس قانون محاسبات عمومی و آیین نامه معاملات دولتی و سایر مقررات جاری دانشگاه
· صدور برگه های حسابداری بر اساس دستور العمل های صادره و امضاء آن ها
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
· انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
شرح وظایف کارکنان امور مالی
شرح وظایف حسابدار مسئول
· همکاری و کنترل در زمینه صدور وثبت اسناد مالی ، تهیه مغایرات بانکی با رئیس امور مالی
· همکاری وکنترل بر تهیه لیست هابا رئیس امور مالی
· همکاری و کنترل در زمینه وصول و ارسال بموقع درآمدها با رئیس حسابداری
· پی گیری در مورد انتقال بموقع کسور قابل انتقال و غیر قابل انتقال به خزانه
· تنظیم و نگهداری دفتر اعتبارات بر حسب برنامه و ریز مواد
· تهیه و تنظیم گزارشهاو آمارهای ماهیانه حاکی از حجم اعتبارات مصرف شده و اعتبارات تعهد شده و مانده اعتبار بر حسب ریز مواد هر برنامه
· رسیدگی دقیق به اسناد بمنظور حصول اطمینان از انجام مراحل تشخیص ، تعهد و تسجیل و صحت مراحل سه گانه مزبوربر اساس قانون محاسبات عمومی و آیین نامه معاملات دولتی و سایر مقررات جاری دانشگاه
· مقابله مندرجات سند هزینه با مفاد مدارک ضمیمه سند بمنظور اطمینان از صحت انطباق آن ها
· تشخیص سرفصل حساب ها و صدور برگه های حسابداری بر اساس دستور العمل های صادره و امضاء آن ها
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
· انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
شرح وظایف حسابدار
· دریافت دستور و برنامه کار از رئیس امور مالی
· تهیه و تنظیم پیش نویس های امور مالی
· تهیه و تنظیم لیست حقوق ، اعلامیه بانکی،چک،برگه های محاسباتی و کنترل حساب های مربوطه به منظور رفع اختلاف
· رسیدگی به پیش پرداخت ها و علی الحساب و اسناد و مدارک مربوط به لحاظ رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی
· انجام امور مربوط به تشخیص و سرفصل حساب ، تهیه تراز عملیات ، تهیه و تنظیم حساب ماهیانه در موعد مقرر
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
· انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
شرح وظایف واحد حقوق و دستمزد
· اعمال کلیه حکم های حقوقی اعم از جاری و معوقه و تهیه لیست های حقوقی
· اعمال کلیه کسورات مربوط به اقساط بانک و کسورات بیمه خدمات درمانی و بازنشستگی و بدهی های اعلام شده از سوی ارگان های مختلف
· تهیه لیست بیمه تأمین اجتماعی و اعمال سوابق کلیه پرسنل در بیمه تأمین اجتماعی
· صدور ضمانت نامه و گواهی کسر از حقوق و تائیدیه های ضمانت بانکی تسهیلات بانکی
· تهیه لیست های متفرقه (اضافه کاری- غذا-مسکن-محرومیت از مطب-شارژ بن کارت- پاداش پایان خدمت- مهدکودک-عیدی، سنوات و ذخیره مرخصی- دیون)
شرح وظایف واحد دفترداری
· ثبت و صدور کلیه اسناد هزینه ای
· ثبت و صدور کلیه اسناد حقوقی و کسورات و رابط حقوق پرسنل
· ثبت و بررسی درآمدهای ماهیانه و پیگیری وصول درآمدهای ارسالی به دانشگاه
· پرداخت تنخواه به کارپرداز و دریافت اسناد هزینه کارپردازی و کسر اسناد هزینه
· کنترل و بررسی گزارشات مالی و تهیه ماهیانه صورتحساب مغایرت بانکی
· کلیه پرداختی ها (پایان نامه دانشجویی- حق التدریس-دیون-کلینیک-خارج از شمول- کسورات تأمین اجتماعی- بانک ها- دارایی و سایر موسسات دولتی)
شرح وظایف امین اموال
· دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
· نگهداری و مطالعه بخشنامه هاو دستورالعمل های صادر شده مربوط به امر نگهداری اموال
· اطمینان از صحت ثبت دفاتر اموال
· تخصیص پلاک ونصب آن به اموال غیر مصرفی
· بررسی فرم شماره 16 برای هر اطاق و رسیدگی به نصب آن در محل مناسب
· اخذ رسید اموال صورت برداری شده در هراطاق از مسئولین همان اطاق
· کنترل موجودی اموال هراطاق حداقل هرشش ماه یک بارو اقدام های لازم برای تعیین وضعیت اموال مستهلک یامفقود شده احتمالی
· نظارت و رسیدگی به تمامی اسناد مربوط به تحویل و تحول اموال و امضا ء آن
· نظارت بر امر جابجایی اموال و تغییرات آن
· نگهداری حساب اموال موضوع ماده 86 آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه
· نظارت و کنترل لیست اموال مازاد ویا اسقاطی و خارج کردن از حساب اموال در صورت فروش یا انتقال طبق ماده 84آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه و پی گیری های لازم در این خصوص
· نظارت بر ورود و خروج اموال و صدور پروانه خروج در صورت لزوم براساس مجوزمسئولین واحد وثبت پروانه خروج در دفترمربوطه
· تهیه گزارش از فعالیت ها، مشکلات ، پیشرفت هاجهت سرپرست مربوطه
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
· انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
شرح وظایف اداره اموال
· صورت برداری اموال و تنظیم صورت تحویل برای هر بخش
· تخصیص پلاک و نصب آن به اموال غیر مصرفی دانشکده
· کنترل موجودی های اموالی دانشکده هر شش ماه یکبار
· نظارت بر امر جابه جایی اموال و تهیه لیست اموال جهت ارسال به اداره اموال دانشگاه
شرح وظایف بایگانی اسناد مالی و تحویلداری
· بایگانی اسناد مالی
· رابط سازمان های بیرون دانشکده شامل بیمه تأمین اجتماعی- بیمه خدمات درمانی- بیمه بازنشستگی- ستاد مرکزی دانشگاه - دارایی و سایر سازمان های دولتی
شرح وظایف کارپرداز
· دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
· استعلام حداقل بها قبل از خرید اجناس و لوازم و گزارش آن به سرپرست مربوطه
· تهیه برگ استعلام بها و تکمیل جدول مقایسه ای براساس استعلام بها مطابق مفاد آیین نامه های مورد عمل
· اطلاع دقیق و کامل از نرخ و تخفیف اجناس خریداری شده و حصول اطمینان از اجناس خریداری شده طبق مشخصات مندرج در برگ درخواست و تهیه آن با مناسب ترین قیمت
· تهیه نمونه کالا از نظر تطبیق با مشخصات مورد تقاضا و ارائه آن به سرپرست مربوطه
· ترتیب حمل اجناس خریداری شده به واحد انبار
· تحویل اجناس خریداری شده به انبار در مقابل اخذ رسید و قبض انبار و ارائه یک نسخه از برگ درخواست جنس به همراه فاکتور خرید و یک نسخه از برگ سفارش خرید به حسابداری واحد
· کوشش در انتخاب مرغوب ترین نوع کالا و مواد مورد خریداری
· تشریک مساعی با دیگر کارپردازان
· تنظیم فهرست مواد و کالاهای خریداری شده با قیمت های پرداختی و انطباق اسناد با فاکتور
· اخذ تایید از متصدیان فنی و آزمایشگاه های مبنی بر انطباق کیفیت اجناس خریداری شده با برگ درخواست
· دریافت استعلام بها پس از تامین اعتبار و دریافت تنخواه گردان لازم از حسابداری به منظور خرید اجناس
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
· انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
شرح وظایف مسئول انبار
· دریافت خط مشی و دستور العمل های لازم از سرپرست مربوطه
· نظارت بر تمامی فعالیت ها و اجرای کامل مقررات مالی و انبارداری در انبارهای تحت سرپرستی و ارائه راهنمایی های لازم به کارکنان تحت نظارت
· تعیین محل مناسب جهت انبار کردن انواع کالا و مواد با توجه به نوع، وزن ، حجم و کثرت مصرف آن ها
· مراقبت در حفاظت و ایمنی انبارها از لحاظ جلوگیری از فساد و شکستگی و سایر خطرات احتمالی
· تحویل و کنترل اقلام وارده و امضاء قبوض ، فرم ها و صورتجلسه های مربوطه
· رسیدگی به موجودی انبارها و مطلع ساختن کارپرداز جهت تجدید سفارش
· صورت برداری از موجودی انبارها در فواصل معین
· مراقبت بر شمارش و بسته بندی و حمل کالا
· تطبیق کالای خریداری شده و تحویل شده به انبار با نمونه اصلی
· نظارت در ورود و خروج لوازم و اجناس و کالا و امضا تمامی اسناد مربوطه
· نظارت در صحت صدور قبوض در حواله جات انبار
· نظارت و رسیدگی به تمام اقلام مندرج در کارت انبار
· نظارت در امور تحویل و تحول انبارها
· رسیدگی به گزارش های ماهانه انبارها
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
· انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
شرح وظایف انباردار
· دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
· برقراری ،تنظیم و ترتیب نگه داری و حفاظت اجناس و موجودی های انبارها به نحو مطلوب
· دقت در نقل و انتقال اجناس و مواد انبارها و رعایت اصول و نکات انبارداری در مورد تمام اقلام موجود در انبار
· طبقه بندی و شماره گذاری اجناس و مواد انبارها طبق روش های مصوب
· رعایت اصول بهداشتی و ایمنی و حفاظتی و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی مانند آتش سوزی در مورد اجناس نگه داری شده در انبارها
· گزارش موجودی کالاهای مختلف براساس کارت ها و دفاتر مربوط و اعلام به موقع لزوم سفارش کالا براساس روش کار
· کنترل کالاها در هنگام تحویل و تحول از لحاظ انطباق کمی و کیفی با نمونه ها و مشخصات مندرج در حواله و اسناد و اعلام موجودی به سرپرست مربوطه
· تنظیم اسناد ، تحویل و تحول کالا و ارایه رسید به تحویل دهندگان و اخذ رسید از تحویل گیرنده
· کنترل فاکتورها و حواله ها و سفارش های کالا به منظور اطمینان از صحت آن ها و تنظیم اسناد مربوطه
· تهیه کارت های انبار و تفکیک آن ها و ثبت اقلام در کارت های مربوط و تطبیق با موجودی های دفتری در پایان سال و همکاری در رسیدگی به موجودی های انبار
· تماس با حسابداری و مامور خرید به منظور دادن گزارش مالی انبار و قیمت اجناس ورودی به انبار و نیازمندی ها
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
شرح وظایف صاحب جمع اموال
· دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
· انجام اقدام لازم به منظور نصب علائم مخصوص و برچسب های شماره دار ، برروی هر یک از اموال و تنظیم صورت موجودی مانده اموال مصرفی در آخر هر سال و ارسال صورت حساب به دانشگاه طبق مقررات مربوط
· صورت برداری از تمام اموال مصرفی و غیر مصرفی واحد بر حسب هراطاق و امضاء آن به عنوان تحویل دهنده
· تهیه و تنظیم فرم شماره 16 برای هر اطاق و نصب آن در محل مناسب
· تهیه و تنظیم تمامی اسناد مربوط به تحویل و تحول اموال و امضا ء آن
· نگهداری حساب تمامی اموال منقول ، مسروقه و یا از بین رفته طبق آیین نامه های مربوطه و ثبت مشخصات آن در دفاتر اموال
· تهیه لیست اموال مازاد ویا اسقاطی و خارج کردن از حساب اموال در صورت فروش یا انتقال طبق ماده 84آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه و پی گیری های لازم در این خصوص
· تهیه و تنظیم پروانه خروج در صورت لزوم براساس مجوزمسئولین واحد وثبت پروانه خروج در دفترمربوطه
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
· انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید